Caripe - Reisverslag uit Catia La Mar, Venezuela van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Caripe - Reisverslag uit Catia La Mar, Venezuela van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Caripe

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Februari 2015 | Venezuela, Catia La Mar

Een dag nadat we terug gekomen waren van de Angel Falls, vertrokken we weer voor een paar dagen kamperen in Caripe.
Caripe was wel leuk, maar niet schokkend. Het was er wel een stukje kouder, zo koud zelfs dat we een trui en lange broek aan moesten s avonds. We hebben wel een berg beklommen, de Cerro Negro, tot 50 meter voor de top (de rest was te gevaarlijk). Wij begonnen op 1100 meter en we zijn geklommen tot 2280 meter. Dank denk je misschien: 'oh, klein stukkie!' Maar met een gemiddelde stijging van 35% door gras, over rotsblokken en kruipend door de modder was het écht een rotstuk lopen. We hebben er 3,5 uur over gedaan om boven te komen, het zweet gutste uit m'n lijf! De laatste 200 meter moesten we over een stuk wat nog geen 50 cm breed was, vol keien en modder, met naast je een afgrond van 100 meter. Gelukkig voor mijn hoogtevrees was dat in de wolken en kon ik dus geen diepte zien. Ik heb het stuk trouwens wel samen met een gids gelopen en tegen de wand van de berg aan geleund, maar daarentegen gaat het er niet om hóe je ergens aankomt, áls je er maar aankomt... Op de 'top' was het uitzicht... Niks, want we zaten in de wolken. Dan vraag je je toch af waarom je zo'n roteind gelopen hebt...en ja, na een uur dezelfde weg weer terug. Weer langs het stijle stuk, waar de wolken net een beetje openbraken... NIET NAAR BENEDEN KIJKEN! Na ongeveer 3 uur waren we weer terug bij het kamp. En ja.... Dan is het tijd voor een feestje en daar horen drankspelletjes bij!! Uiteindelijk ga ik om een uur of 1 stomdronken naar bed.
De dag erna voel ik me niet helemaal jofel. Maar we gaan naar het centrum voor een internetcafe, hola! In Caripe zijn de internetcafe's gesloten... Het internet doet het niet (het zal je broodwinning maar zijn!) hierna gaan we naar een koffieplantage. Ook wel interessant om te zien. Maar ik ben nog wat katerig, dus eea gaat ook langs me heen.
De dag erna gaan we eerst naar een lokale markt en daarna naar de Guchara grot. Die is wel gaaf om te zien. In de grot leven zo'n 1800 guchara vogels. Ze zien eruit als roofvogels, maar ze eten bessen. We mogen geen foto's maken, want daar worden de vogels blind van en dan gaan ze dood...we krijgen een tour door de grot en gaan daarna terug nar de camping voor Spaanse les.
Tijdens de les word ik ziek en ga ik maar even slapen. Rond een uur of 6 wordt ik wakker en hoor ik dat er buiten een cacaoworkshop wordt gegeven, hoe maak ik chocola! Ookal heb ik last van m'n maag, deze wil ik niet missen! Het is wel leuk om te zien hoe we vanaf de cacaobonen chocomelk krijgen. Ik proef een slokje, en het is lekker! Na de workshop gaan we eten. Ik eet wat rijst en ga daarna weer naar bed. Buikgriep krijgen als je aan het kamperen bent is niet leuk, maar buikgriep krijgen op een plek waar je je wc-papier niet door mag spoelen maar in een emmertje naast je mag doen is helemaaaaal niet leuk! En als je dan 800 x naar de wc moet en daarvoor langs de groep moet die weeeer een drankspelletje doet, voel je wel even wat zelfmedelijden.
De dag erna voel ik me weer iets beter, vandaag gaan we gelukkig terug naar Playa Colorada. Weer een autorit van 4 uur waarbij ik grotendeels slaap. Aangekomen op het kamp drink ik wat bouillon. Daarna ga ik naar de groep die even daarvoor naar het strand is gegaan. Even een duik in de heerlijke warme Caribische wateren. Hoer knap ik eindelijk van op! Op het strand, waar het ivm weekeind erg druk is, zijn wij een attractie! Iedereen wil met 'de gringo's' op de foto! Wel grappig om mee te maken. Na het strand moeten we onze tas wéér pakken, want morgen om 5 uur vertrekken we voor een vakantie naar Isla Margaritha!!
Oja, ik heb ook besloten om m'n Spaans mee te doen als het kan, maar dat ik er geen leuke extra uitstapjes voor ga missen. De angel falls was extra, Isla Margaritha is extra en ik heb ook besloten om mijn Padi te halen, een scuba brevet voor duiken op open water. Ik mis dus best veel Spaans, maar aangezien ik er toch geen ster in ben, vind ik het wel prima! Vive la vida!!!

  • 02 Februari 2015 - 19:37

    Lonneke :

    Leuk toch wel padi halen! Cursus Spaans kan in NL ook Maria

  • 02 Februari 2015 - 19:58

    Bas En Peet Op Reis... :

    Hopla ! Eindelijk een teken van leven ! Je hebt groot gelijk Mrs Robinson, met je Spaanse les... Lekker alles meepikken, Spaans leren kan altijd nog bij de nonnetjes...

    Enne.. go go dive ! Zeker doen, mag je voortaan mee naar Egypte... ;-))

    Veel plezier, en koop een klamboe of een stuk vitrage ergens !

  • 02 Februari 2015 - 20:36

    Ming:

    LIVIN LA VIDA LOCA MAMASITA !!


  • 02 Februari 2015 - 20:37

    Mamar:

    Ha die lieverd!
    Heel fijn Wat van je Te lezen. Was niet ongerust hoor!
    Ga maar fijn al die leuke dingen doen en geniet
    Van je vakantie op het Isla.
    Kus
    mamar

  • 02 Februari 2015 - 20:57

    Nathalie:

    Hopelijk weer lekker opgeknapt!!

  • 02 Februari 2015 - 21:48

    Mo:

    Je tweede verhaal klinkt ook weer tof! Al is het natuurlijk minder als je ziek bent, al klinkt het mij meer als een flinke kater haha! Hoe jij het beschrijft, zo voel ik me na een avond flink zuipen ;-)
    En laat lekker zitten dat Spaans, kan altijd nog, maar deze ervaringen pakt niemand je meer af! Geniet van je vakantie en vrije tijd!!!!

    Liefs en hopelijk tot snel ( het reisverhaal)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 40244

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 31 Januari 2018

Sri Lanka en de Malediven!!

22 September 2017 - 14 Oktober 2017

Wandelingetje door het Annapurna Circuit

10 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Op naar de Big Five!!

19 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand

11 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Venezuela

Landen bezocht: