Onderweg naar het floatel - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Onderweg naar het floatel - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Onderweg naar het floatel

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 December 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Dinsdag 22/12
Vandaag ging wéér de wekker om 05:45 uur want we vertrokken uit Boonsiri Place. Met mooie geairco-de busjes zijn we vandaag een dagje onderweg. Gelukkig wel wat tussenstops, want we blijven toeristen en we moeten dus wel blijven sightsee-en! De eerste stop is bij een zoutwinnerij. Diverse waterbedden (niet om op te slapen) liggen uitgespreid over een groot stuk land langs de snelweg. Een gezinnetje met kleine kindjes woont hier kennelijk want er lopen wat kotertjes op blote voetjes langs de watervelden en over de aldaar aanwezige gebroken stukken asbest. Zout kopen sla ik hier maar even over... Onze rit vervolgt richting een restaurantje aan het water waar we weer een heerlijke lunch hebben, zoals gewoonlijk onder andere cullie en witte lijst!
Na de lunch vervolgt onze rit weer zo anderhalf uur naar de omgeving van Damnoen Saduak, waar we in een gemotoriseerde longtailboat naar de floating market varen... Die eigenlijk aardig tegenvalt. Er liggen drie kanoos aangemeerd aan een steiger, waar vandaan vers fruit en gefrituurde etenswaren worden verkocht. Nadat we de achterliggende markt met souvenirs hebben bezocht, stappen we weer in onze busjes voor de volgende rit van zo anderhalf uur richting Kanchanaburi, waar we de grootste erebegraafplaats uit de regio bezoeken.
Hier liggen onder andere veel Nederlandse krijgsgevangenen begraven die mee moesten werken aan de bouw van de Birma spoorlijn. De begraafplaats is supernetjes onderhouden elk graf heeft een platte steen, formaat A4, en naast elke grafsteen staat een mooie bloem of plant. Heel indrukwekkend allemaal, al komt dat in m'n beschrijving misschien niet zo naar voren.
We stappen weer in onze busjes en rijden nu naar de opstapplaats om per longtailboat naar ons floatel te varen... Eindelijk want we willen zwemmen! We varen door een stevig stromende rivier upstream en zien in de verte het floatel... Wow!! Allemaal kleine houten hutjes met rieten daken... Vlondertje ervoor waar de mooiste bloemetjes in potjes hangen en staan en een hangmatje voor de deur. Voor we te horen krijgen dat we uit mogen stappen uit de boot heb ik m'n bikini en reddingsvest al aan en kom ik voorbij de anderen gezwommen die lekker op de vlonder zitten... Joehooooeeee!!! Ik moet alleen niet vergeten op tijd de vlonder vast te pakken, want tegen de stroming in zwemmen is geen optie... Rn als je voorbij het floatel drijft.... Heb je pech! Als verloopt soepeltjes gelukkig. Na wat relaxingtime in de hangmat is het tijd voor het diner! Wedelom witte lijst met gloenten en cullie, zonder kloepoek...
Na het diner gaan we met een groepje nog even natafelen bij onze hutjes... Pikkedonker, Flessen rum op tafel... Muziekje aan... Olielampjes op de tafel...

'You the people have the right to make this life free and beautiful, to make this life a wonderful adventure'

Ok...Paolo Nutini... Ok...

• 23 December 2015 - 12:33

Susan:

Superleuk je verhalen Mariek!! Echt genieten vanaf hier!! Mn opa heeft ook aan die Birma spoorlijn gewerkt! Heel veel plezier lieve schat, krijg je ook wel wat tijd om te rusten of is t elke ochtend bikkelen met vroeg op staan?! Ik wacht weer op je volgende verslag! Doe voorzichtig!! Dikke kus van mij

• 23 December 2015 - 13:04

Anne:

Wat een leuke berichten allemaal! Geniet xxxx

• 23 December 2015 - 15:00

Lennart:

Hahaha.. mooi verhaal weel!!!

• 23 December 2015 - 18:11

Tulay:

Je schrijft zo leuk! Ik zit tijdens m'n werk jouw verslagen te lezen omdat ik niet kan wachten tot ik thuis
    ben hahaha

• 23 December 2015 - 21:38

Monique:

Zo leuk om te lezen! Have fun en een dikke kus van Isabelle en Luc

• 24 December 2015 - 09:42

Arie En Tineke:

Hoi Marieke,
    Leuk om je reisverslagen te lezen. Terwijl jij geniet van het mooie weer, vieren wij kerstavond met storm en regen. Dus: juiste keuze geweest om een 'um te peren. Geniet ervan, schrijf je verhalen, dan genieten wij mee. Hartelijke groeten en een hele fijne kerst.
    Arie en Tineke

• 25 December 2015 - 09:06