Chang Mai en de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Chang Mai en de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Chang Mai en de olifanten

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 December 2015 | Thailand, Chiang Mai

Chang Mai en de olifanten

Gisteren was de bedoeling om met een tourbus, waar ook de locals bij mee rijden én waar een openbaar toilet aan boord is, naar Chang Mai te rijden. Een rot van ongeveer 6 uur... Maar omdat enkelen van ons wel even klaar waren met dat gehopp-on enzo, besloten we met z'n zessen voor een taxibusje te gaan. De rit zou dan 4 uur duren en behalve een evt plaspauze gewoon doorknallen richting ChangMai. Dat voor 15 euro pp dus de keuze was snel gemaakt! Rond 3 uur kwamen we na 4 uur reizen aan bij ons 'luxe' hotel Lanna's Palace. Heerlijk hotel met smoezelige vloerbedekking, een zwembad in de schaduw met wel 2 ligbedden óók in de schaduw en her en der wat achterstallig onderhoud. We lopen even een rondje in de buurt en komen er achter dat er weinig te beleven is...
Rond 7 uur komen de anderen eraan, na een reistijd van 8 uur (gnagna, loooooove the taxi).
We gaan vanavond eten bij een dinnershow. Met z'n allen zitten we in kringetjes op de grond waar weer overheerlijk eten wordt geserveerd. In de tussentijd wordt er een show gegeven van mensen in de mooiste kostuums! Na de optredens en het diner gaan we met z'n allen nog even naar de zaterdagmarkt. We staan met onze taxi eerst in de file tussen alle stadsgangers en de tuktuks en scooters krioelen door alles heen. Dat er niet elke 10 seconden iemand wordt doodgereden is eigenlijk best bijzonder! Ook op de markt krioelt het van de mensen. Veel souvenirkraampjes en eetstalletjes... Na de markt gaan we terug naar het hotel.

De olifanten
Vandaag stond er toch zo iets leuks te gebeuren! We gaan olifantjes verzorgen, vertroetelen en overstelpen met liefde! We gaan naar een opvang waar de olifanten zijn gered. Álle olifanten hebben een verhaal... Gebroken poten, verloren poten door landmijnen, mishandeld ivm toeristische attracties enz... In dit park worden ze dus alleen vertroeteld! We gaan dus ook níet op ze rijden!
Het park is mooi en wijds aangelegd tussen de bergen. Behalve een olifantenopvang, worden hier ook verwaarloosde honden en katten opgevangen en vertroeteld. We kunnen tussen de olifanten doorlopen, ze aaien, ze voeren en ze in de rivier afspoelen... Wát een ervaring! Na een mooie middag gaan we weer terug naar het hotel.

Vanavond gaan we naar de nightbazar, waar we ook zullen gaan eten.
Morgen begint mijn 2 daagse hike tocht door de jungle. We zouden deze met z'n vieren doen, maar de anderen hebben afgezegd. Ik ga dus alleen met m'n privegids aan de wandel en ik heb er zin in! Vanavond pak ik misschien nog even een massage vooraf... Gewoon, omdat het kan...

• 27 December 2015 - 09:48

Nathalie :

Wauw dat had ik natuurlijk ook wel mee willen maken! Lijkt me een waanzinnige ervaring met die beessies....

Have fun x

• 27 December 2015 - 10:02

Monique:

Wat een geweldige ervaring zeg, zeker bij de olifanten. Neem aan dat je een avondvullende fotoreportage maakt

• 27 December 2015 - 10:52

Anne:

Super weer! Veel plezier met hiken, ben benieuwd naar je verhalen. Xx

• 27 December 2015 - 11:21

Lonneke:

Ziet er weer goed uit allemaal x

• 27 December 2015 - 15:29

Mamar:

Heel veel plezier lieverd tijdens de hike tocht.
    Voorzichtig en kom veilig terug !

xxxx Mamar