Cape town!!!! Hoi✋ - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Cape town!!!! Hoi✋ - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Cape town!!!! Hoi✋

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen was het dan zover! Om half 11 kwamen Nick En Wieteke me halen, op naar Schiphol. Wieteke heeft zich supergoed voorbereid door uit te zoeken wat de Big Five precies zijn. Ik ga maar voor de Afrikaanse Big Six(grapje vadertje en moedertje, ik zal me gedragen).
Door de extreme kou hadden we dik een uur vertraging, want het ijs moest van de vleugels gehaald worden, onze Airbus 380 flat houdt namelijk net als ons niet zo van ijs... gelukkig is het in Kaapstad rond de 29 graden!
Uiteindelijk stegen we toch op en vlogen wij comfortabel naar Dubai. Filmpjes aan en gaan! 6 uur later kwamen we op Dubai aan, hier hoeven we in ieder geval niet bang te zijn voor ijs op de vleugels! De temperatuur voelt al goed! We hebben hier een tussenstop van nog 3 uur voor we doorvliegen naar Kaapstad. Dubai heeft kennelijk een flink vliegveld, want om bij de juiste gate te komen, moeten we met de metro
Ons vliegtuig naar Kaapstad is een verdieping kleiner dan de Airbus en heeft iets minder ruimte, maar is nog steeds goed te doen! De vlucht duurt nu nog 9 uur en vertrekt 4 uur plaatselijke tijd. Een mooie tijd om een paar uurtjes te ‘slapen’ lees: een beetje wegdutten...

Bijna iedereen uit de groep hebben we gezien, maar daar kom ik later op terug (voor t zelfde geld blijken de geitewollensokkentypes echt súperleuk te zijn!, ik denk op het eerste gezicht dat er zo vier personen in de groep van 15 zitten waar we mogelijk wel mee kunnen lachen, maar jullie gaan t horen of dat écht zo is!

In de tussentijd aangekomen in de hostel, waar we met de 10 vrouwen op 1 kamer slapen, pfffffff
Later meer, nu tijd voor bier!

• 11 Februari 2017 - 16:26

Gert En Ans:

Leuk om zo op de hoogte gehouden te worden.

• 12 Februari 2017 - 09:44

Arie EnTtineke:

Hoi,
    De kop is eraf. Het begin van de reis hebben jullie goed doorstaan. Nog 1 dag in Kaapstad en dan het grote avontuur tegemoet. We zijn benieuwd welke van de big five (of six) jullie het eerst tegenkomen.
    Geniet ervan. Houd oren en ogen open.
    Groeten,
    A & T.

• 13 Februari 2017 - 05:23

Mamar:

Klinkt weer helemaal leuk. Ben heel benieuwd naar de volgende foto's. Kijk uit voor de wilde beesten!
    Geen spinnen?