Fish River Canyon en even genieten... - Reisverslag uit Fish River Mouth, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Fish River Canyon en even genieten... - Reisverslag uit Fish River Mouth, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Fish River Canyon en even genieten...

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Fish River Mouth

Dinsdag 14/2
Vandaag kunnen we uitslapen, want we gaan pas om half 8 weg! Na een gezamenlijk ontbijt gaan we met bijna heel de groep kanoen. We spotten wat vogels, kweken wat blaren en peddelen erop los het uitzicht is eigenlijk niet heel divers maar we zijn wel weet supersportief bezig! Na de kanotochten pakken we op het gemak onze tent in en gooien al onze zooi weer in Tommy... op naar Namibië! Alleen eerst even een band van tommy vervangen... met een kleine vertraging gaan we op pad. De grens met Namibië is 10 minuten rijden en ja hoor...Weer stempels erbij in m’n paspoort! Na al het grensgeregel gaan we weer verder. Een uur of 4 later komen we aan bij onze camping in de buurt van de fish River Canyon! Weer een hele mooie wijdse camping met een zwembad! We knallen in onze bikini, maken nog net geen bommetje en gaan te water! Chloor en onderhoud kent de poolboy kennelijk niet, want de plantjes groeien aan de muur en op de vloer... vooral geen slokje nemen dus! We hebben maar kort de tijd, want vanavond gaan we wandelen bij de canyon én daar eten.
De wandeling is écht fantastisch! Voor de leuke kodak momenten hebben we op plekjes gezeten waarvan ik nog steeds tintelingen in m’n tenen krijg van de hoogte... maar de fotos zijn gelukt en er is niemand gesneuveld. We eten met zicht op de zonsondergang in de canyon. De nacht valt en er verschijnt een sterrenhemel die met geen pen te omschrijven os en (letterlijk) niet fotografisch te omschrijven zijn. We staan onder de Melkweg en kijken stilletjes naar duizenden sterren. Even niks zeggen en alleen maar genieten. Dee heeft een laserpen bij zich laat ons de sterrenbeelden zien alsof ze als docent naar het schoolbord staat te wijzen meer een ouderwetse stok! Ze weet er ontzettend veel van en in de tussentijd genieten we...
Na een fantastische dag gaan we terug naar de camping en gelijk naar bed.

• 17 Februari 2017 - 10:22

Susan:

Oh wauw Mariek, ik krijg echt kippenvel van je verhaal als ik lees over de Sterrenhemel! Superleuk je verhalen weer, ik ben zo benieuwd naar meer foto's!! Geniet lieve schat en doe ajb voorzichtig!! Dikke kus van ons

• 17 Februari 2017 - 12:04

Nathalie:

Wauw krijg een dejavu....geniet ze