Er is er een jarig hoera hoera! - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Er is er een jarig hoera hoera! - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Er is er een jarig hoera hoera!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Februari 2017 | Namibië, Kamanjab

Zaterdag 18/02
Er is er een jarig hoera! Hoera! Dat kun je wel zien dat ben jiiiijjjjj!!! Vandaag viert Wieteke d'r 21ste verjaardag. Van verschillende mensen krijgt ze een kleinigheidje en er wordt en paar keer voor d'r gezongen… omdat ze daar zo van houdt!
Rond 8 uur vertrekken we weer met Tommy, de rit duurt zo’n 8 uur, inclusief lunch en gaat naar Kamanjab. We staan op een primitieve camping in the bush bush. Lekker relaxed! We zetten ons tentje weer op, waar we trouwens heeeeel erg goed in zijn geworden en helpen met de voorbereidingen voor het diner.
Vervolgens worden we opgehaald door een gids die met ons naar een in scène gezette Himba familie gaat, 5 minuten lopen van de camping. De Himbas die hier ‘wonen’ zijn wel echte Himba’s, maar omdat zij geen toeristen toe willen laten in hun echte dorp, laten ze zo zien hoe ze leven. De dames zien er supermooi uit als de roodgekleurde vrouwen, met een soort van klei in hun haar, die halfnaakt rondlopen. Daaromheen lopen nog tientallen kinderen en bijna geen mannen. Ze leven in huisjes gemaakt van hout, klei en koeienmest, ook dat staat hier allemaal in het in scène gezette dorp. De tour valt eigenlijk erg tegen door de luie gids en het lijkt erop dat de tour meer gericht is op de verkoop van homemade sieraden dan op het informeren over de stam. Na een uurtje zit de tour er weer op en lopen we weer terug richting camping waar het eten goed staat te pruttelen. Vandaag staat er een driegangenmenu op de kaart, bestaande uit een salade van Kaapse Kabbeljow, gisteren tijdens een excursie gevangen door Rolf. De vissen worden gevuld met ui, knoflook, Citroen, olijven, olie, peper en zout en zijn echt heeeeerlijk! Als hoofdgerecht staat er een stoofschotel op het menu van verse groenten en springbok en als toetje had Wieteke toch nog een soort van verjaardagskaart, homemade cheesecake, heeerlijk! En dat alles onder het genot van een heerlijk wijntje/ biertje, getrakteerd door Wieteke. Daar achteraan komt nog een cadeau die ze van de mannen krijgt: 2 flessen champagne! Al met al is het gewoon een feestje! Kampvuurtje aan… heerlijk!

• 19 Februari 2017 - 20:18

Anne:

Leuk dat jullie wietekes verjaardag gevierd hebben!
    Vanuit hier ook nog gefeliciteerd

• 19 Februari 2017 - 20:47

Mamar:

Eerst van harte gefeliciteerd wieteke!! Leuk om je verjaardag zo te vieren

• 19 Februari 2017 - 21:29

Gert En Ans:

Mooi verslag. We zien Wieteke al helemaal genieten als er voor haar gezongen wordt.

• 19 Februari 2017 - 21:31

Tulay:

Van harte gefeliciteerd Wieteke! Klinkt als een mooie verjaardag. Geniet er van meiden. XxxxX

• 19 Februari 2017 - 22:54

Arie & Tineke:

Hoi,
    Schrijf ik net een berichtje en met een vingerdruk wis ik het weer. Dus nogmaals:
    Wieteke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ook al is het een beetje te laat. Het feestje zal nu wel afgelopen zijn.
    Ons Namibië fotoboek ligt op tafel en we beleven de reis tot nu toe met jullie mee. Geniet van alles en kijk je ogen uit in het park.
    Geniet!!!!!!
    Groeten van ons
    Arie en Tineke

• 19 Februari 2017 - 23:04

Arie &Tineke:

Vergeet ik nog te zeggen:
    Duw die Chinezen opzij en en pak je kodakmoment.

Arie &Tineke

• 20 Februari 2017 - 17:29

Wieteke:

Bedankt allemaal!! En idd pa en ma, al die aandacht ben ik gek op grrrrr.
    Nee hoor, allemaal heel apart zo je verjaardag vieren maar was erg leuk!!