Olifanten!!! En nu echt! - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Olifanten!!! En nu echt! - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Olifanten!!! En nu echt!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Botswana

Vanmorgen werden we rond 6 uur wakker van het geluid van vogeltjes en nijlpaarden. Dee had ook leeuwen gehoord, maar die heb ik kennelijk gemist. We starten het ritueel weer van onze tassen inpakken, tent afbreken, alles in Tommy, ontbijten, helpen met opruimen ( al zijn er een aantal die deze stap altijd ‘vergeten’), instappen en vamossss!
Vandaag hoeven we niet zo lang te rijden. Gelukkig hebben Louis en Dee gisteren de vriezer gemaakt en is de rotte ranzige lucht uit Tommy verdwenen!
We komen aan op de camping en zetten onze tent op. Vanmiddag is een vrije middag. Met een klein clubje gaan we een boatcruise doen. Gewoon, omdat het kan! We stappen met z’n zessen op de boot en zijn klaar voor al het moois wat komen gaat! We zeggen stuurman roberto dat we olifanten en een buffel willen zien! We gingen op pad en zagen al snel een Nijlpaard in de verte, leuk, maar te ver weg! We spotten weer mooie vogels, een Buffel (big 5!!) en zien ineens in de verte, na het aanschouwen van een flinke krokodil, een visarend en een grote hagedis, olifanten!!! We zeggen Roberto om met volle gas die kant op te gaan en off we go! We halen de partyboten en andere sight seeing boten in (die ze nog niet gespot hebben) en kunnen met ons kleine bootje redelijk dichtbij komen! Een groep van zéker wel 30 olifanten, groot en klein, staan bij het water… Supertof!!! We maken een hoop foto’s en genieten, WOW!!! Na een tijdje krijgen ze ons door en zodra de eerste ons ruikt, zet de groep het op een volle draf richting de bossages. Dít pakken ze ons niet meer af! We gaan toch verder en vanuit de verte komt de onweer dichterbij. We varen ervan af en spotten een groep bavianen en Gudu’s! Wát een cruise! We zien zoveel moois en ook de kleuren van zon met op de achtergrond de luchten van onweer zijn écht heel mooi! Uiteindelijk keren we echt terug, het begint te hozen en we verstoppen ons in stevige poncho’s voor de regen en onweer, al zal de poncho ons daar niet tegen beschermen… we overleven de tocht en gaan weer terug naar de camping, waar Louis een heeeeeerlijke maisrisotto voor ons maakt. Vanavond weer vroeg naar bed, wat we gaan het chobe np bezoeken en vertrekken om 05:45 uur…. Truste!!

• 27 Februari 2017 - 07:10

Adrie:

Hoi Marieke,
    Indrukwekkend en ook ontroerend om te zien, denk ik! Wel een pittig reisje! Geniet van de helikoptervlucht !

• 27 Februari 2017 - 09:56

Mamar:

hallo lieverd,

Heel bijzonder. Prachtige foto's. Jullie zijn maar bofferds.
    Hoop dat nu de zon nog een paar dagen door komt.

• 27 Februari 2017 - 10:00

Mamar:

Ik kijk al uit naar al die etentjes waar je die lekkere recepten gaat uit proberen...

• 27 Februari 2017 - 12:27

Gert En Ans:

Mooie belevenissen. Geniet er nog even van.

• 28 Februari 2017 - 13:23

Arie En Tineke:

Bijzondere belevenissen en prachtige foto's!
    Geniet zolang het kan.