Rustdagje om te acclimatiseren - Reisverslag uit Bungkotghat, Nepal van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Rustdagje om te acclimatiseren - Reisverslag uit Bungkotghat, Nepal van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Rustdagje om te acclimatiseren

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 September 2017 | Nepal, Bungkotghat

Vandaag hebben we een vrije dag, maar dat betekent natuurlijk niet dat we heel de dag stil zitten!
Ik wordt om 6 uur wakker van de heerlijke geluiden van kotsende mensen en mensen die op straat rochelen, maar dit werkelijk vanuit hun ténen naar boven halen. Ik kan je zeggen dat ik wel eens lekkerder wakker ben geworden. Dat rochelen doen ze overigens constant, GAT-VER-DAMME!!
We gaan vandaag, om wat te acclimatiseren, naar de gletsjer. Hiervoor moeten we 300 meter naar boven schuifelen. Claudia is ziek, dus die blijft in bed liggen. We wandelen eerst naar het meer onder aan de gletsjer, het Gangapurnameer. Even niks zeggen en alleen maar genieten... na het genieten gaan we naar boven en in plaats van voetje voor voetje, gaat het nu teentje voor teentje... over 300 meter doen we zo'n 3 kwartier! Maar due 300 meter zwoegen is absoluut de moeite waard... WOW!!! Weer even niks zeggen en genieten...rechts de Gangapurna (gletsjer), die uitkomt in het meer, links de Annapurna 4 en verder nog andere fantastisch mooie bergen, de een besneeuwd, de ander niet. We hebben wat fotoshoots gedaan, genieten maximaal en moeten dan weer terug naar beneden. De weg naar beneden bestaat, net als naar boven natuurlijk, uit los zand en stenen. Lekker glad dus allemaal dus ik ga weer langzaam naar beneden. Achter me loopt de Nepalese/ Chinese/ downy porter (sorry, ik kan hem echt niet netter omschrijven) te zingen, maar dan ook echt uit de grond van z'n hart. Hij heeft zelfs een echte clip gemaakt! Maar om nou te zeggen dat ik het mooi vind.... ach, laat hem ook lekker genieten!
De rest van de dag doen we lekker niks... morgen gaan we weer verder de hoogte in, de hikes worden korter, de klimmen worden zwaarder...
Namaste!

• 30 September 2017 - 12:49

Nathalie:

Jij kan ook heeeeeel mooi zingen!! Weet nog een leuk moment ergens in de Sahara en Robbie Williams op de achtergrond
    ...

Misschien wil hij wel een stukje horen??

• 30 September 2017 - 12:58

Mamar:

Alweer een week onderweg! Maar ervaringen voor een maand volgens mij.
    Een zingende porter is in ieder geval leuker dan een chagrijnige,toch?
    Wees voorzichtig! We denken aan je.Spannend hoor!!

• 30 September 2017 - 13:57

Lonneke :

prachtig!

• 30 September 2017 - 19:58

Leonie Schipper:

Marieke wat een leuke verhalen!
    Wat maak je weer veel moois mee. Geniet er maar lekker van x