Namasté - Reisverslag uit Manakamana, Nepal van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Namasté - Reisverslag uit Manakamana, Nepal van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Namasté

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Oktober 2017 | Nepal, Manakamana

Zo... dat was het dan... na 194 km in een aantal dagen door bossen, door kale vlakten, over smalle richeltjes, langs diepe afgronden, over bergen, over de langste pass ter wereld, langs sneeuw en langs prachtige dorpjes, heb ik vandaag mijn laatste wandeldag gehad (van een van de langste trappen ter wereld).
Vanmorgen om 5 uur vertrokken we voor de zonsopkomst in Poonhill... Weeeeeeer trappen! Gisteren ook al heeel de dag trapgelopen, berg op! Mn benen waren gisteren moe, maar vanmorgen was ik een jonge hinde!
Na Poonhill, wat uitkijkt over een aantal van de hoogste bergen ter wereld en waar we samen met honderden anderen de chinees liepen uit te hangen, gingen we dan aan de wandeling naar beneden beginnen. Het weer was goed, ik voelde me goed en ik huppelde de berg af! Ik wilde dat ik hardloopschoenen droeg en geen rugtas op mn schouders had!! Terwijl ik van de berg af huppelde, stopte ik natuurlijk wel voor de nodige fotomomentjes! Na dik 3,5 uur kwamen we aan bij ons hotel in Thike Dungha, waar we vannacht blijven slapen. Aangezien Claudia dr enkel heeft gekneusd, gaan we morgen het laatste kleine stukje naar Pokhara met de auto. Ik had het liever lopend afgelegd (morgen denk ik daar misschien anders over) maar het is niet anders. Morgen gaan ook onze porters ervandoor! Dus zij krijgen vanavond hun salaris! In Pohara hebben we wat rustdagen. Ik weet niet of ze interessant genoeg zijn voor een verhaaltje, maar laat dat dan de cliffhanger zijn!
Ik zal nog wat foto's toevoegen, maar aangezien de WiFi dramatisch is, doe ik dat later! Namaste!!

  • 08 Oktober 2017 - 14:40

    Nathalie:

    Onwijs benieuwd naar de foto's!!!!

  • 08 Oktober 2017 - 14:51

    Henk R:

    Prachtige trip gemaakt. Ik heb je benijd . Kijk wel uit naar de rest van je verhalen en fotos .

  • 08 Oktober 2017 - 14:51

    Mamar:

    Hallo die lieverd!

    Die conditie van jou moet optimaal zijn !!
    Ik hoop dat de laatste dagen ook nog leuk zijn.er is vast wel wat te doen.zowiezo lekker uitrusten.
    Ben ook heel benieuwd al die foto's.
    Geef de porters maar een dikke knuffel

  • 08 Oktober 2017 - 14:54

    Adrie:

    Na je dramatische buservaring lijkt me dit een prachtige tocht! En je hebt nog even te gaan, het is pas voor voorbij als je in het vliegtuig zit! Dus genieten! Ook van de relaxdagen!

  • 08 Oktober 2017 - 15:14

    Renate :

    Goeie prestatie meid! Hartstikke goed gedaan... lekker beetje uitrusten nu maar! Veel plezier nog x

  • 08 Oktober 2017 - 18:42

    Esther:

    Wat een suuuper mooie foto's! En lekker spinnetje mariek lijkt wel alsof die een zonnebrillen op heeft. Fijn dat je nog zo'n jonge hinde bent maar dat wisten we natuurlijk al

  • 08 Oktober 2017 - 18:42

    Esther :

    Zonnebrillen moest zonnebrilletje zijn natuurlijk

  • 09 Oktober 2017 - 00:23

    Wieteke:

    Klinkt allemaal super gaaf en wat zal jij als een slanke jonge hinde terug komen zeg na al dat gewandel ;-)
    Nog een paar dagen genieten met de beentjes omhoog!
    Dikke X vanuit Bali

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 40214

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 31 Januari 2018

Sri Lanka en de Malediven!!

22 September 2017 - 14 Oktober 2017

Wandelingetje door het Annapurna Circuit

10 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Op naar de Big Five!!

19 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand

11 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Venezuela

Landen bezocht: