Olifanten en luipaarden! Of nee... toch niet! - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Olifanten en luipaarden! Of nee... toch niet! - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Olifanten en luipaarden! Of nee... toch niet!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Januari 2018 | Sri Lanka, Anuradhapura

Het is toch geen vakantie als je wekker om 3:40 uur gaat! Maar goed... rise and shine! Nou... vanmorgen alleen even risen, dat shinen slaan we even over!
In 2 uur tijd rijden we naar Wilpattu, waar 2 jeeps op ons staan te wachten. Daar lopen we dan: in onze korte broek en hempie in de dichte mist en de kou. We stappen in de jeeps en rijden eerst 7,5 km naar het park. Gelukkig kunnen we een raam naar beneden rollen, zodat we niet vol in de rijwind zitten, want het is gewoon echt koud!
We rijden het park in en door de mist hebben we in het begin zo'n 50 meter zicht... dat is niet heel ver als je wilde dieren wilt spotten! Ik vermoed ook dat er na de zichtlijn honderden olifanten en luipaarden rond lopen te huppelen! We rijden dik 2,5 uur door het park en spotten kippen en koeien... echt de beesten die je verwacht bij een wildsafari! Tijdens onze stop krioelt het wel van de apen, wat zijn die tof zeg! Apenfan Marianne weet niet meer waar ze kijken moet en maakt honderden foto's! Na een tussenstop van een klein half uurtje gaan we weer door... verder met de safari! De kucht is wat opgeklaard, dus kom maar op! De wildparken zijn hier meer bossig dan in Afrika en er zijn minder open vlaktes. Het wordt dus moeilijker om beesten te spotten, maar we doen ons best!
We vinden nu een krokodil, meerdere pauwen en varanen, Bambies, en verschillende vogels. Het grote wild komen we niet tegen... enigszins een tegenvaller... na ons grote avontuur rijden we door naar ons hotel in Anuradhapura.
Het hotel is mooi! Heeft een grote weidse tuin en een zwembad. Het lijkt weer alsof wij de enigen in het hotel zijn, relaxed!
We gaan eerst even lunchen bij een tentje om de hoek.
Lunch bestaat hier vooral uit rijst, verschillende groenten, kip en iets wat vos voor moet stellen. Van alles kan je kiezen voor een pittige en niet pittige versie.
We wijzen onze voorkeur aan, wat allemaal voor je wordt opgeschept, vervolgens reken je af... 2,5 euro voor een uitgebreide lunch! Mooie prijzen dit.
Na de lunch gaan we relaxen bij het zwembad. Ik zoek ergens een plekje in de schaduw en ontwijk met mijn verbrandde delen de zon terwijl Marianne vol in de zon probeert om toch een béétje te verkleuren.

'S avonds gaan we weer dineren waar we geluncht hebben en we sluiten de dag af met een biertje watertje bij het hotel!

• 18 Januari 2018 - 06:35

Mamar:

Ha,ha, wat een verhaal!

• 18 Januari 2018 - 06:36

Mamar:

Wel prachtige foto's trouwens!

• 19 Januari 2018 - 07:51

Heeeey Kuta Kutaaaa!!

Jammer van de mist en t vroege risen

• 19 Januari 2018 - 07:53

Su:

Ik had nog geschreven: (dit is alleen verdwenen)

Mooie fotootjes en bedankt voor t wederom leuke verhaal! Geniet lieve schat!!

Dikke kus

• 19 Januari 2018 - 07:53

Su:

Ik had nog geschreven: (dit is alleen verdwenen)

Mooie fotootjes en bedankt voor t wederom leuke verhaal! Geniet lieve schat!!

Dikke kus