Ola! - Reisverslag uit Catia La Mar, Venezuela van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Ola! - Reisverslag uit Catia La Mar, Venezuela van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Ola!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Januari 2015 | Venezuela, Catia La Mar


Allereerst wil ik mijn lieve vader en moeder bedanken voor mijn voornaam, wat hier 'homo' betekent.... BEDANKT!! Mijn nieuwe naam is hier nu dus Maria...

Dan weer terug naar de orde van de dag... En deze begon 's ochtends om 06:30 met een duik in de oceaan, die kan ik iedereen aanraden, al zal die in NL wat fris zijn...
Na een duik tijdens de opkomende zon door de bergen, gevolgt door het ontbijt, maken we een wandeling. Vandaag gaat deze de berg weer op, en aan de andere kant, door de bossages, het hoge gras en de bomen weer naar beneden. En ja hoor.... Daar was hij dan! De eerste spin is een feit! Geen tarantula, maar toch íets anders dan het type hooiwagen.... Na de wandeling worden we beloond met een duik in de azuurblauwe zee, waar er naar mijn idee een haai onder me zwemt (als je de foto ziet zul je me begrijpen), het blijkt echter een vliegvis te zijn die nu heeft besloten om een zwemvis te zijn... Na de afkoeling worden we opgehaald door een bootje en gaan we naar Santa Fe. Éindelijk kans om verse groente en fruit te kopen (we moeten steeds onze eigen lunch verzorgen, de rest is geregeld). Onderweg naar Santa Fe komen we de eerste dolfijnen tegen... Wow....
Na Santa Fe terug naar de lodge voor weer een Spaanse les. Best moeilijk joh! Me hablo espanol bukito...

Even een sprongetje in de tijd. Ik wilde eerder wat plaatsen, maar het internet in de internetcafe's deed het niet!???
Het is nu 22/01 en ik ben net terug 2 dagen terug van drie dagen kayakken op zee langs verschillende eilandjes. Weer veel dolfijnen gezien alleen er is ook drama aan mijn kant: Mijn fototoestel (De goede nikon) is stuk. Geen idee hoe het kan, maar ik denk dat de spiegel in de body vast zit, waardoor ik alleen de bovenste drie mm van een foto kan zien. Hier heb ik dus goed de tyfus over in om het maar zachtjes uit te drukken.... Gelukkig heb ik nog een camera en een actioncam, maar toch....
Het kayakken was trouwens fantastisch! Tijdens het volleyballen een zonsondergang met dolfijnen op de achtergrond... Ik heb er niks aan toe te voegen.
Eergisteren kwamen we weer terug bij de lodge en gister gelijk weer abseilen van een 25 meter hoge waterval. Ook weer zo gaaf!! Zoals jullie lezen is er niet veel tijd om te relaxen, maar toch nog genoeg. Vanaf vrijdag heb ik een extra driedaagse excursie geboekt om een tocht te maken naar de hoogste waterval ter wereld, 975 meter! Maandag kom ik daarvan terug en dan vertrekken we dinsdag weer voor 4 dagen naar Caripe voor een wandeltocht door de bergen en wat cultuur snuiven. Hopelijk kan ik daarna weer contacten! Nu op naar een les scuba-diven...
Oja, het Spaans vind ik nog aardig lastig, Maarja, we zien wel hoe zich dat ontwikkeld..... Voor nu, buenos noches!! X

  • 22 Januari 2015 - 19:53

    Lonneke :

    He Homo

  • 22 Januari 2015 - 20:19

    Arie En Tineke:

    Als je terug komt, ben je vast toe aan vakantie.
    Geweldig wat je allemaal meemaakt. Ga zo door. Je nieuwe naam heeft ook wel iets heiligs. Dus een grote ramp is het niet.
    Ga vooral door met genieten. We volgen je.
    groeten, arie en tineke.

  • 22 Januari 2015 - 21:24

    Su:

    Wauw wat gaaf allemaal!! Ik kan niet wachten op de foto's!!! Je bent heerlijk aan het genieten zo te horen, super zeg!! Kijk alweer uit naar je volgende verslag!! Kijk uit daar!! Liefs Su!!!!xxx

  • 22 Januari 2015 - 22:04

    Anne:

    Hahaha, homo

  • 22 Januari 2015 - 22:09

    Loes:

    Ik denk dat d'artagnan ook homoseksualiteit was dus....De cirkel is rond...
    Ik nog meer beetje boel jaloers geniet mop!!!

  • 22 Januari 2015 - 22:35

    Aafje:

    Leg ze dan uit hoe het zit met die homo sapiens!!!iedereen is een homo, maar dan een homo sapiens....snappen ze daar natuurlijk weer niet...
    Verder klinkt het meer dan fantastisch! Wat een bikkel ben jij zeg! Spannend hoor, in je eentje zo'n reis maken! Maar volgens mij heb je een heeeeeele goede beslissing genomen om dit te gaan doen!
    Enjoyyy! Kus, Aafje

  • 23 Januari 2015 - 08:01

    Piet Van Elswijk:

    Lieve Marieke,
    Toen we jou Marieke noemden wisten we niet dat je naar zulke vreemde verre landen zou gaan.
    Ik zal nog even googelen maar een klein landje, ergens diep in de Afrikaanse jungle, waar Marieke staat voor
    "Stoer wijf die zwemt met vliegvis" dan kun je daar volgend jaar naar toe!
    Blij weer wat te horen van je! Hou je haaks!, Groetjes van je naamgever, en Jorina.


  • 23 Januari 2015 - 08:28

    Wieteke:

    Oohw nee hè, weer een homo er bij op voetbal ;-)!!
    Klinkt allemaal super wat je doet!
    Ga maar eens proberen om Nick over te halen voor
    zo'n vakantie al is dat iets te veel actie voor hem denk ik haha...
    Veel plezier!!

  • 23 Januari 2015 - 13:31

    Mendy:

    Hahaha!! Geweldig.....
    Fijn dat je het naar je zin hebt, echt super leuk!!
    Kan niet wachten op de foto's!
    Geniet er nog maar lekker van en uitkijken!! Dikke X

  • 23 Januari 2015 - 17:33

    Mamar:

    ha lieverd !

    Je lieve moedertje heeft je(niet alleen natuurlijk) deze bijzondere naam voor je gekozen. Mooi he ?
    Willemijne hoort er ook nog bij. Maar Maria heeft iets sereens.

    Je slaapt zeker wel goed na die sportieve bezigheden.
    Jammer dat het geen tamme haai was. heb je wel een extra mooi verhaal.
    Geweldig wat je allemaal doet. Wel balen van je fototoestel !
    Ik ben benieuwd naar die allllerhoogste waterval. Neem een flesje water van de waterval mee, een beetje zand van het strand, een spin in een potje. Maar doe vooral voorzichtig.
    Blijf genieten.
    Love you

    Marga/Henk


  • 23 Januari 2015 - 21:04

    Mo :

    Gelukkig hou je een reisdagboek mee, want wat maak jij veel mee zeg! Zeker nu al een onvergetelijke reis!!!fijn om te horen dat je het super naar je zin hebt, en flink shit van je camera!!!!!
    Hoe is de groep? Leuke samenstelling of is iedereen meer op zichzelf?

    Ga er nog mega van genieten, en we wachten op een nieuwe update, kijk er erg naar uit!!!!


    Een hele dikke. Kus van Monique, Onno en Isabelle en Luc

    Ps. Vind het wel grappig dat je nu een nieuwe naam hebt, aangezien ik voor jou nog steeds Monica L. bent hahaha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 40178

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 31 Januari 2018

Sri Lanka en de Malediven!!

22 September 2017 - 14 Oktober 2017

Wandelingetje door het Annapurna Circuit

10 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Op naar de Big Five!!

19 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand

11 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Venezuela

Landen bezocht: