De Tafelberg en Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu De Tafelberg en Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

De Tafelberg en Kaap de Goede Hoop

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zondag 12 februari
Gisteren zijn we met de hele club eerst (uiteraard na een biertje en een cola light) richting de haven gewandeld.de temperatuur is goed! Volle zon en zo 30 graden! Kop de pleintjes en in de cafeetjes werd veel opgetreden door verschillende bandjes, leuk! Na wat geslenter ging de groep uiteen en gingen wij met vier naderende stad in, op zoek naar een tentje om Afrikaans te eten. We kwamen terecht in een Etiopisch restaurantje, heel leuk ingericht met lage stoelen (speciaal voor Wieteke denk ik) en grote schalen. We namen plaats rond de schalen en een hele enthousiaste medewerker met dreads tot aan z’n kont, kwam langs met een schaaltje en een kannetje water zodat we allemaal even onze handen konden wassen. Vervolgens kregen we de uitleg over eten... We eten sámen! Dus daar kwam die hoor, onze lang gedreat-te man met een grote schaal met allemaal soorten vlees, tomatensalsa en daarbij kregen we pannenkoekjes (Tef) gemaakt van een of ander soort graan met een moeilijke naam. En daar gingen we allemaal... met onze handen in die schaal en genieten van alle lekkere smaken die er vanaf kwamen! Na het eten gingen we terug naar onze hostel... eindelijk slapen!

Zondag
Vanmorgen was het weer vroeg! Om 6 uur werden Wieteke en ik wakker gemaakt voor een heerlijke ochtendwandeling: De Tafelberg! De taxi dropte ons onder aan de berg en daar gingen we! De route naar boven bestaat uit rotsblokken en keien die een roteind de berg op gaan. Qua weer was het op dit tijdstip goed te doen, beetje bewolkt en droog! Dus... De paden op de lanen in! Ik liep met Nicolien die het allemaal wel spannend vond en Wieteke liep vooruit met Heidi.
Toen we zo rond een derde waren begon het een beeetje te miezeren... we liepen in de wolken! Toen we zo halverwege waren begon het serieus te regen en te waaien, de eerste mensen namen alweer de weg terug. Uiteindelijk bleek waarom... de gondel die we terug wilde nemen ging niet meer!! Dús nu moesten we nog terug lopen ook! Dus daar gingen we... de paden af, in de stromende regen over de gladde keien met af en toe een windhoos over je donder! Súperleuk! Zeiknat geregend en door en door koud hebben we súperzielig op een taxi te wachten die ons weer terug bracht naar de hostel. Leuk uitzicht hoor, de Tafelberg! Althans... dat denk ik.

Smiddags hebben we een tour gedaan naar Kaap de Goede hoop. Eerst even supertoeristisch en met duizenden anderen de pinguïns gespot, ok... ze zijn wel érrug grappig (Es, speciaal voor jou wat fotootjes gemaakt!).vervolgend doorgereden naar ‘De Kaap’. Op de Kaap zagen we heuse baviaantjes, lekkere kontjes hoor! Vervolgens weer een eind berg op gelopen naar de vuurtoren en de verschillende uitkijkpunten/ kodakmomenten, we staan d'r weer goed op!

Vanavond zijn we met heel de groep lekker uiteten geweest, spareribbs en hamburgers!
Dan gaan we nu onze tas weer pakken? Morgen vertrekken we richting fish river Canyon, dus dan kan het zijn dat er een paar dagen geen WiFi is.

Geen paniek! Wij doen ons ding!

• 12 Februari 2017 - 21:33

Monique:

Ah tof zeg! De bandjes, de dieren, wat een belevenissen in zo korte tijd! Heeeeel beel plezier!!! Xxx

• 12 Februari 2017 - 21:35

Anne:

Klinkt nu al leuk!

• 12 Februari 2017 - 21:40

Tűlay:

Dus je zit dáár en dan word je nat gerend en is het koud! Whahahaha.
    Veel plezier bij de volgende stop. Ik kijk uit naar je verslagen. Dikke zoen. XXX

• 12 Februari 2017 - 21:47

Esther:

Leukk!! En vooral de pingies! Leuk om te lezen wat jullie doen

Mn bericht is maar half zie ik. Ik schreef nog, geniet ervan en natuurlijk whoopwhoop!! (De emoticons moet je er zelf even bij inbeelden)

• 12 Februari 2017 - 23:56

Bas:

Hahaha mooi verhaal weer. Ik heb de uitzichtfoto van de tafelberg wel voor je :-). Veel plezier daar!

• 13 Februari 2017 - 08:01

Elly W.:

Dat zijn al leuke verhalen! Nog veel plezier met alles wat nog komen gaat!
    Groetjes van ons.

• 13 Februari 2017 - 13:36

Frenk:

Hoi daar, klink super leuk. Maak er een mooie reis van.