Zon, zee en strand! - Reisverslag uit Marawila, Sri Lanka van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand! - Reisverslag uit Marawila, Sri Lanka van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Januari 2018 | Sri Lanka, Marawila

Wát een lange vlucht was het weer! In ons reisschema stond Amsterdam- Istanbul- Colombo... ze hebben gelogen...
Het werd Amsterdam- Istanbul- Male- Colombo... één tussenstop extra, wat écht niet relaxed is na zo'n lange vlucht! Maar goed... na zo'n 17 uur komen we eindelijk op het vliegveld van Colombo aan. De paspoortcontrole vlieg ik doorheen en ook m'n tas heb ik in No-time! Als pakezel huppel ik door naar de uitgang waar ik de reisleider verwacht. Ik loop een hoek om en zie daar (niet overdreven) meer dan 100 mannen die naambordjes omhooghouden van de mensen die ze op moeten halen. Ik kijk naar links, tuur naar rechts... nog een keer naar links en daar staat 'ie dan, onze gids met z'n Shoestring bordje! Zijn naam is Siri (zou hij ook op alle vragen antwoord hebben???) en zijn gebit is... bijzonder zeg maar! Ik stel mezelf voor en wacht even op de rest van de groep! De drie waarvan ik onderweg al vermoedde dat ze erbij hoorden, hoorden er idd bij! Er kwamen nog een man en vrouw van mijn leeftijd ongeveer bij en het clubje was compleet. Marianne had, omdat ze last minute HD geboekt, een andere vlucht en lag waarschijnlijk al ergens op het strand te shinen.
Na een uurtje rijden komen we uiteindelijk bij ons hotel aan. We zijn best moe allemaal en het is al donker. Het hotel is wel relaxed.... 2 rijen met kamers, in het midden een tuin met zwembad en palmbomen en aan het eind loop je direct het strand op. Marianne is ook goed aangekomen en heeft er al een middag strand op zitten. Het is hier overdag zo 32 graden, best vol te houden!
We gaan met z'n allen even eten en gaan eigenlijk al vroeg naar bed... even bijkomen! De volgende dag staat een excursie over de Dutch Chanels op het programma... half 8 vertrekken. Nou... toedeledokie, ik ga uitslapen!
De volgende ochtend worden Marianne ik om 9:30 wakker... heeeeerlijk! We eten wat van een extreem uitgebreid ontbijt en ploffen neer op het strand... na een halve dag ben ik al verbrand en dat terwijl ik regelmatig heb liggen lopen te smeren! En trouwens... ik verbrand normaal nooooit!
Maargoed, dan maar in de schaduw verder.
Het is een heerlijk relaxed dagje die we savonds na het eten met een vuurtje op het strand afsluiten... morgen vroeg weer op, want om 4 uur vertrekken we naar de volgende lokatie, met een jeepsafari tussendoor.

  • 16 Januari 2018 - 09:37

    Mamar:

    Nou,dat wil ik ook wel.
    Goed dat jullie begonnen zijn met relaxen!!
    Ik Kijk hier naar buiten en zie stromende regen bij 1 graad...
    Dus geniet er maar van.ben benieuwd naar de volgende verhalen.

  • 16 Januari 2018 - 09:50

    Nathalie :

    Klinkt weer rete veelbelovend!!!

  • 16 Januari 2018 - 10:12

    Josefine:

    Beetje jammer van die extra tussenstop en het verbranden (welkom in mijn wereld

  • 16 Januari 2018 - 10:15

    Josefine:

    He hij verstuurde maar de helft van mijn bericht!?
    Ging over stiekem een beetje jaloers zijn enz niet belangrijk dus maar geniet met volle teugen en overspoel ons maar met prachtige foto’s en verhalen

  • 16 Januari 2018 - 11:45

    Renaat:

    Whahah meid jullie moeten elkaar toch ook lekker lopen te insmeren!
    Wat is dat toch? Reisleiders met bijzondere gebitjes

  • 16 Januari 2018 - 12:21

    Arie & Tineke:

    Hoi Marieke,
    We denken dat je die lange reis al vergeten bent. Het is voorlopig zon, zee en zaligheid. Geniet ervan!

    Groeten

  • 17 Januari 2018 - 00:03

    Su:

    Bijzonder gebit!!!! Whahahahhahahahaha! Geweldig!!
    T klinkt allemaal heerlijk lieve schat, geniet er lekker van en ik lees mee!!

    Dikke kus

  • 17 Januari 2018 - 18:17

    Es:

    Wat lig je er heeerlijk bij Mariek, jammer van die verbranding maar joh, beter een rood kleurtje dan geen kleurtje! Komt ook wel weer goed, je hebt nog alle tijd! Smeren smeren. Net ook alweer je nieuwste blogje gelezen, klinkt allemaal erg goed (behalve het eten van die vos dan...bijzonder.). Geniet ervan! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 40239

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 31 Januari 2018

Sri Lanka en de Malediven!!

22 September 2017 - 14 Oktober 2017

Wandelingetje door het Annapurna Circuit

10 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Op naar de Big Five!!

19 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand

11 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Venezuela

Landen bezocht: