Boeddha's en watervallen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Boeddha's en watervallen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Boeddha's en watervallen

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Januari 2018 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag stond een redelijk lange rit op de planning naar het volgende hotel, dik 6 uur zou het duren, maar in deze 6 uur zat een bezoek aan de grottempels en aan een specerijenplantage.
De eerste stop was bij de grottempels. Tussen tientallen aapjes door loop je de trappen op naar boven, waar een grote rotsformatie zit. In deze grotten staan tientallen Boeddha-beelden en is een mooie wandschildering aanwezig. Siri (onze gids dus en niet de iPhone vraagbaak, Hahahaha HI-LA-RISCH!!) is erg enthousiast en verteld er in zijn steenkolenengels op los! Nu is het zo dat Siri best een bijzondere man is die ernstig veel naar mij toe trekt. Hij is 1.60 meter, loopt al waggelend met een iets te dikke buik en een tik waarbij hij bij elke stap met links tegelijkertijd 2 vingers van zijn linkerhand íets uitsteekt. Siri heeft daarbij ook nog een hazentanden gebitje, alleen staan niet zijn voortanden in standje hazentand, maar zijn linker hoek- en snijtand... heel...apart!
Maar goed, Siri doet z'n best en meer dan je best kun je niet doen! Na de rondleiding lopen we nog wat rond voor foto's en daarna vervolgt onze reis naar een specerijenkwekerij, een grote tuin met kaneelbomen, cocaïnebomen, ananasPLANTEN, vanillestruiken, peper en nog heul veul meer! Een man leidt ons rond en weet er veel over te vertellen! Ook weet hij te vertellen waar alle kruiden goed voor zijn en naderhand kun je eventueel nog wat kopen in de shop... na de tour zijn we nieuwsgierig en aangezien wij ook wel een leven willen zonder cellulitis, haargroei op vervelende plekjes, pukkeltjes, wallen en weet ik veel wat voor ander lichamelijk ongein, bezoeken we de winkel. Al snel besluiten we dat wij toch maar beter kiezen voor het lichamelijke ongein, met bobbels, pukkels, putten en al, want een potje crème kost al 100 euro, TOEDELEDOKIE!!
Na de rondleiding tuffen we weer door het prachtige landschap van palmbomen en rijstvelden door naar ons hotel, waar we heerlijk relaxten!

De volgende ochtend willen Marianne, Refke, Volkert en ik een wandeling maken en Siri weet een mooie lokatie mét waterval (Siri de gids, want Siri de app geeft contactgegevens, een telefoonnummer, om mijn vraag te beantwoorden).
Om 8 uur gaan we met z'n allen op pad... een uurtje met 'onze' bestelbus, kwartiertje wandelen door de natuur en daar komen we bij een waterval van een meter of 10! Ik gooi m'n kleren opzij en sprint het meer onder de waterval in, heeeeeerlijk! Ok, het water is best fris maar het went wel snel! We zwemmen wat rond, proberen nog een menselijke toren te maken wat mislukt en liggen daarna nog heeeerlijk te shinen in de zon! Wat is dit genieten!
Na een uur of 2 gaan we weer terug. We halen onderweg een verse maïskolf, waar we heerlijk aan knabbelen, slurpen nog wat uit een verse kokosnoot en gaan door naar het hotel waar we het relaxten voortzetten bij het zwembad!

• 21 Januari 2018 - 17:12

Adrie:

Klinkt heel aantrekkelijk allemaal! Paradijselijk!

• 21 Januari 2018 - 18:24

Josefine:

Jajaja hilarisch wrijf het er maar in.......2 dgn extra vroeg op voor het werk en een weekend een klein apie van 2 1/2 is best vermoeiend dus mijn snappertje stond even in stand-by :)

• 21 Januari 2018 - 18:30

Josefine:

Maar hilarisch is het zeker Hahahahaha
    Maar mooie foto’s weer, jullie maken weer prachtige dingen mee! Ik word elke keer een beetje meer jaloers! Laat staan staan wanneer de decadente Malediven voorbij gaan komen! Geniet geniet geniet!!! Hier is het koud en nat!

Ananasplant......

• 21 Januari 2018 - 20:15

Renate :

Super verhalen meiden! Helemaal
    Te gek... ben nu toch wel erg nieuwsgierig naar Siri geworden Hahah
    Have fun babes xx

• 21 Januari 2018 - 20:42

Mamar:

Wat heerlijk daar. Je komt helemaal uitgerust thuis!
    Prachtig !! Je komt ast weer poepiebruin thuis

• 22 Januari 2018 - 16:06

Esther:

Ziet er weer top uit en klinkt super! Lach me rot om die siri, helemaal dat hij zo naar jou toetrekt. Maar je bent ook suuuuperleuk en ja hij is ook niet blind natuurlijk (lijkt me). Fotootje van Siri is ook welkom!
    Jammer dat de menselijke toren niet is gelukt maar het klinkt in ieder geval alsof je erg veel lol hebt, suuuperfijn!!
    Superdoeeeei xxxxx

• 23 Januari 2018 - 08:18

Su:

Jaaaa foto van de menselijke Siri graaaaag!!! Hihi!
    Weer genoten van je verhaal!!

Dikke kus

• 24 Januari 2018 - 13:55

Michel:

Heerlijke verhalen hoor. Geniet ervan dames.