zo snel al weer internet! - Reisverslag uit Catia La Mar, Venezuela van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu zo snel al weer internet! - Reisverslag uit Catia La Mar, Venezuela van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

zo snel al weer internet!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Januari 2015 | Venezuela, Catia La Mar

Zo heb je een week geen internet en zo heb je het twee dagen achter elkaar!
Gister had ik dus een kennismakings scuba-dive. We gingen met een motorboot richting een onbewoond eiland, met alleen 1 stranttent. Voor de kust werd het anker over boord gegooid en was het, na een kleine theorieles, tijd voor de praktijk. wetsuit aan, flippers aan, duikbril op en het water in. In het water kregen we de zuurstoffles omgehangen en was het tijd voor mn 'duikontmaagding'. Het mondstuk waarmee ik perslucht binnen zou moeten krijgen, werkte bij mij niet helemaal zoals het hoord, dus voor mijn gevoel kon ik geen ademhalen, of in ieder geval niet genoeg... Ik kreeg toen een ander mondstuk en dat werkte beter. Het duiken kon beginnen. We gingen om beurten in groepjes van 4 met 2 instructeurs duiken. De duik duurde maar 10 minutren, maar wat kan de onderwaterwereld toch mooi zijn. En zeker met zo'n azuurblauwe zee, gekleurd koraal en veel vissen! Het is een leuke ervaring om eens mee te maken. Voor 350 dollar kan ik een padi cursus volgen, maar ik denk niet dat ik dat ga doen, want wat zal ik het gebruiken.

Na de duik gaan we terug naar Puerto La Cruz voor de lunch en wat boodschappen, wat hier trouwens serieus een drama is, want ze hebben bijna niks. Na diverse winkels en vier apotheken vinden we in ieder geval zonnebrandcreme gelukkig. Dan is het ook nog zo dat sommige goederen in schaarste zijn, zoals shampoo en wcpapier. Als dat dan eindelijk verkocht wordt, staan er rijen van tientallen, soms wel honderden mensen voor de winkels om hun inkopen te doen. Een heel bizar gezicht en wat hebben wij in NL maar een luxe.

's avonds is het tijd voor Salsales. Hiervoor moet uiteraard eerst moed ingedronken worden! Maar na de nodige baco's en biertjes dansen mijn danspartner en ik de sterren van de hemel! Na het dansavontuur val ik in de openbare ruimte in slaap... Na een tijdje word ik wakker en hoor een hoop gelach... jahoor! Ze hebben een piemel, een snor en een unabrauw op mijn hoofd getekend met zwarte stift. De foto's zien jullie later wel, want uploaden van foto's is gewoon nagenoeg onmogelijk hier!

Vanmorgen was ik in ieder geval weer fris en fruitig! Om 9 uur vertrokken we voor een 6 uur durende autorit richting Bolivar, waar we morgenochtend een vlucht hebben met een klein vliegtuigje in de richting van de Angel Falls. Ik slaap vannacht dus in een appartementje in een mooie andere posada 'Posada 'La Casita 'in Ciudad Bolivar (www.posada-la-casita.com). Zwembadje erbij... het is nog steeds goed vol te houden!

Tot snel! Dikke kusssssssss


  • 24 Januari 2015 - 08:13

    Loes:

    Je bent daar dus ook gewoon jezelf. ..hihihi

  • 24 Januari 2015 - 08:55

    Adrie:

    Leuk om je reisverslag te lezen, we hoeven ons geen zorgen te maken , geloof ik!

  • 24 Januari 2015 - 08:56

    Monique:

    Ben nu zeker benieuwd naar de foto's!!!! ;-)

  • 24 Januari 2015 - 09:07

    Ming:

    Duiken, salsa en zuipen... Mmmm muy bien Maricu !!
    Kan niet wachten op de foto's wahahaha

  • 24 Januari 2015 - 14:46

    Tülay:

    Klinkt goed allemaal. Dat het zo moeilijk is om je boodschappen te doen zeg..pff wat een drama. Maar ach, wc-papier is het belangrijkste ;)
    Leuk dat je ook salsa les krijgt. Ben niet alleen benieuwd naar de foto's maar zeker ook de video's van je dans prestaties hahaha. Zet 'em op!

  • 24 Januari 2015 - 15:17

    MAMAR:

    Geniet van de Angel Fall en horen je graag weer met mooie verhalen.
    xxx
    Superdoei!
    Mamar/Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 40431

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 31 Januari 2018

Sri Lanka en de Malediven!!

22 September 2017 - 14 Oktober 2017

Wandelingetje door het Annapurna Circuit

10 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Op naar de Big Five!!

19 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand

11 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Venezuela

Landen bezocht: