Wandelingetje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Wandelingetje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Wandelingetje

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 December 2015 | Thailand, Chiang Mai

De tocht

Voordat Doei (echte naam is toei maar schijnt voor velen te moeilijk te zijn) en ik op pad gaan moeten we ons aanmelden bij de tourist Police. Mochten we niet op tijd terugkeren gaan zij ons zoeken... Als we aankomen zie ik op het trottoir een geknielde politieagent op een knie voor een monnik zitten bidden. Daarbij staat een hond als een idioot naar de agent te blaffen. Ik hoop voor de agent dat z'n gebeden dus wel gehoord zijn.... Na dit bijzondere ritueel te hebben kunnen aanschouwen, staat d'r agent op en komt naar ons toegelopen. Stel je hierbij Mr Chang voor uit de film The Hangover maar dan strak in politiepak op schoenen met luide klikklak zolen waar menig Manolo Blahnikschoentje trots op zou zijn... Hij schudt me de hand en zegt dat hij blij is dat ik deze tocht ga maken maar dat ik wel respect voor de natuur en mijn gids moet hebben.... Vooruit!
Hij roept ons nog net geen 'Solang Motherfuckeeeeers na, voor wij daadwerkelijk op pad gaan... Of we go!

We rijden eerst langs een plaatselijke markt waar Doei spullen voor lunch en diner in slaat. Vervolgens komen we langs een natuurpark waar ik even in een waterval mag zwemmen, me like!!

Na een verfrissende duik rijden we nog zo 2 uurtjes tot onze dropoff point. Ook dit is een natuurreservaat. Ik pak m'n spullen, hang m'n cameratje om m'n nek en ik ben er klaar voor! Na 20 meter de eerste stop... Tijd voor een voetenbadje in een rivier die uit ren geiser ontspringt, hartstikke warm joh! Na een kort voetenbadje trek ik m'n wandelschoentjes en daar gaan we, de bush in. Vandaag zullen we ongeveer 10 km wandelen. De route begint d'r berg op! Over smalle paadjes, stenen, keien en met uitwijkende moves voor de spinnenwebben klimmen we onze weg omhoog! M'n GI JANE band is om mn hoofd gesnoerd en ik stapje voor stapje klimmen we omhoog. M'n enthousiaste gids gaat los met z'n machette om de weg vrij te maken of om bomen om te kappen omdat hij er een lekkere vrucht in ziet hangen en op de Freek Vonk manier leert hij me van alles!
Na zo 2 uur berg op komen we uit bij een fantastisch uitzichtpunt. Ik roep wat ooooh's en aaaaaah's, maak uiteraard even een selfie en we kunnen weer verder. Nu naar beneden... Ik kan je wel zeggen dat m'n knieën hier niet heeeeel gelukkig van worden, maar niet zeiken en doorgaan!

Na een tijdje huppelen komen we aan bij een bergdorpje: hele primitieve houten huisjes op palen boven de grond. Onder de huizen wonen de honden, katten, kippen, varkens en andere beesten. We drinken wat in het dorpje, ik pak even een kodak-momentje mee met de dame bewoonster, hang m'n rugzakje weer op en wandel verder de paden op de lanen in.
Uiteindelijk komen we dan uit bij ons eindstation van vandaag... Eenzelfde soort dorpje waar een familie woont, inclusief weer de honden, katten, kippen, varkens en andere beesten. In dit dorpje mag ik vannacht, samen met 2 andere wandelgroepjes blijven slapen. Samen met de gids eet ik mee aan een versbereid maal en de eerste biertjes vloeien rijkelijk. Dan krijg ik nog een verrassing: een zelfbrouwseltje... Soort rijstewijn en hij smaakt best! Na het avondeten speel ik nog wat bergvoetbal met een dorpsmeisje van een jaar of 3.... Helaas... Ze wint... Het kampvuur wordt aangestoken en een andere (Nederlandse) wandelgroep met een aardappel zodiep in de keel dat hij er bijna bij hun reet weer uitschiet, sluit aan bij het kampvuur. We 'amuseren ons kostelijk' en gaan dan naar bed, waar ik in een diepe slaap stort. De plaatselijke haan vindt het om 2 uur weer tijd om ons wakker te maken, maar gelukkig staat hij op snoozestand... En slaap ik nog een beetje door.
Als ontbijt krijgen we een gebakken eitje met toast, goed te doen! Na het ontbijt is tijd om weer op te stappen... Ik bedank de bergmensjes en ga samen met Doei weer op pad. Nu is het maar een uurtje lopen totaal de rivier waar ik op een homemade vlot mag stappen van bamboestammen. Peddelaar voorop, peddelaar achterop en prinsesje in het midden... Goed geregeld al zeg ik het zelf! Na een tocht van 2 uurtjes komen we aan bij het busje die min naar het hotel zal brengen. Doei en ik hebben dat verdiend!
Terug bij het hotel maar gelijk weer een massage en pedicure genomen a 5 euro... Heerlijk! Straks eten en vanavond maar eens naar een écht thaiboks- wedstrijd!
Thaibokswedstrijd was wel grappig. Een aggenebus (hoe schrijf je dat nou weer???) steegje in waar een ranzige boksfinale stond en twee mannen of vrouwen elkaar het licht uit de ogen sloegen...
Na de bokswedstrijd zijn we wandelend in kroegentochtstijl terug gegaan richting hotel, waar de afterparty doorging bij iemand op de kamer...flesje rum op tafel, je kent het wel... Om half 4 ging bij mij toch ook het lampje op, over en uit!

  • 30 December 2015 - 07:45

    Adrie:

    hoi Marieke,
    geweldig verslag, leuke foto's! nog een fijne tijd!

  • 30 December 2015 - 12:30

    Mamar:

    Hallo lieverd,
    Fijn weer veilig terug!
    Bijzondere ervaring?
    Weer helemaal leuk.
    Xxx mamar

  • 30 December 2015 - 17:25

    Naat:

    Ben bijna jaloers op je vakantie....gs vooral zo door

    xxxx

  • 30 December 2015 - 20:40

    Piet Van Elswijk:

    Stoere tocht jonge daeme!
    Wat is er mis met hete aerdappels in je keel?
    Goed blijven eten hoor!

    Groeten van je vader en Jorina

  • 31 December 2015 - 00:20

    Wieteke:

    Klinkt allemaal goed en ziet er super mooi uit!! Ennuhhh ook al was ze pas 3, een tackle mag gewoon hoor als je dreigt te verliezen ;-)!!

  • 31 December 2015 - 18:02

    Piet En Jorina:

    Een heel gelukkig nieuwjaar Marieke!
    Wij moeten nog 6 uur wachten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 40325

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 31 Januari 2018

Sri Lanka en de Malediven!!

22 September 2017 - 14 Oktober 2017

Wandelingetje door het Annapurna Circuit

10 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Op naar de Big Five!!

19 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand

11 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Venezuela

Landen bezocht: