Oud en nieuw in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Oud en nieuw in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Oud en nieuw in Bangkok

Eergisteren stapten we met het hele zootje op de nachttrein van Chiang Mai richting Bangkok om daar oud en nieuw te vieren. In de trein stond de airco op standje vrieskast, dus lange broek en jasje aan en relaxen.... De dag ervoor ben ik lekker wezen stappen waar de Mojito's rijkelijk vloeiden, dus na een kort nachtje was ik aaaaaaardig zum kloten! Gelukkig werden de bedjes om 20:00 uur al uitgeklapt en opgemaakt... Dan konden we vroeg onze mand in. Nadat ik m'n gordijntje had gesloten kreeg m'n 'slaapkamertje' een aangename temperatuur... Het duurde een aardig tijdje voor ik in slaap viel en ik ben 1000 x wakker geweest, maar ik heb de nacht overleefd. Brakker dan brak kwamen we oudjaarsochtend in Bangkok aan, waar we weer naar ons hotel BoonSiri Place gingen... Even proberen nog wat te slapen... Na enkele mislukte pogingen ben ik m'n bedje maar weer uitgestapt en ben ik samen net wat anderen gaan lunchen in de stad waarbij wij uitbundig werden toegezongen door een mislukte Thaise zanger... Hij deed wel z'n best zullen we maar zeggen...
Na de lunch nog even een wandelingetje door backpackerstreet en maar een paar terrasjes gepakt om vast in de stemming te komen! Vervolgens terug naar het hotel om wat op te frissen want ik kan je zeggen dat je door een temperatuur van boven de dertig graden enigszins gaat rieken...
Rond een uur of 7 wandelen we een rondje door Bangkok, waarna we in de backpackerstreet bij een restaurantje heerlijk eten. Ik bestel een papajasalade en als ik hem heerlijk naar binnen zit te werken, besef ik mij dat ik ben vergeten te vragen om hem minder pittig te maken! Godskanonne de vlammen schieten aan alle kanten m'n lijf uit, zelfs voor (tippie)Wan is hij te pittig... Uiteindelijk blus ik alles met een schepje suiker en ik ben weer ok. Na het eten kan ieder z'n eigen ding doen. Wij besluiten om in backpackerstreet te blijven en wat terrasjes te bezoeken. De drank vloeit rijkelijk en we hebben het fantastisch naar onze zin! We vinden een plekje waar we goed de countdown kunnen meemaken en nemen nog wat drankjes. Rond een uur of 11 besluiten we dat we toch ook wel het vuurwerk willen zien. We banen ons een weg door de honderden feestende meesten en rond 23:40 uur zijn we uit de straat. We vragen een agent waar de fireworks are, hij snapt, blijkt later, geen reet van onze vraag of hij heeft ons in het ootje genomen, want hij zegt dat er nergens vuurwerk is! Shiiiiiiiit... We redden het nooit om op tijd weer terug bij de countdown te zijn! We wagen het erop en lopen buitenom... Maar er lopen allemaal mensen richting park! Zou het dan toch??? We gaan als schapen achter de horde aan richting park, daar aangekomen zien we honderden mensen geknield zitten te bidden... No barrs no fireworks!! Shiiiiiit daar gaat m'n oud en nieuw! Het is bijna 23:50... Keuzes maken!! Ik besluit te racen richting backpackerstreet voor de countdown, de rest volgt gelukkig en om 23:58 uur komen we net op tijd aan.niet de beste plaatsen maar we hebben het gered! GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!
We steken een sterretje af en meer vuurwerk is er ook niet. En dan is het moment daar...
Ik mag de enveloppe open maken die ik thuis van Kim en Rik heb gekregen. Een kaart met de liefste fotootjes met tekst van allemaal lieve lieverds... een klein traantje welt op... Hóe supertof is dit!! Dáár moet op gedronken worden!! Enkele mensen gaan terug naar het hotel en de diehards blijven over... Were gonna party like it's 1999!!! Tot in de late uurtjes dansen we door de straten met de she-males en andere vage figuren en rond half 5 kruip ik dan toch maar m'n bedje in...Enigszins met een delirium... En zoals ik van mijn moedertje heb meegekregen... Eerst nog even 2 paracetamol en een groot glas water en dán pas gaan slapen.
Het was uiteindelijk toch een geslaagd feestje!

Nieuwjaarsochtend moesten we om 12:00 uur alweer uitchecken... Niet grappig...
We lunchen lekker met patat en ik ga met 2 mensen nog even übertoeristisch een tempel bezoeken: the temple of dawn, wat moet je anders op zo'n dag... Na m'n tempelbezoekje ben ik klaar voor vandaag. We gaan terug naar het hotel waar we opgehaald zullen worden om de nachttrein te nemen richting Krabi... Éindelijk strand!!!

  • 01 Januari 2016 - 14:19

    Monique:

    Wat een spannende race had je om Oud & Nieuw mee te maken. En met alle liefde een speciale envelop

  • 01 Januari 2016 - 19:09

    Nathalie :

    Happ New year!!!!

  • 01 Januari 2016 - 20:01

    Nils:

    Kijk, zó vier je oud en nieuw! Goed werk Mariek! Wij zijn morgen ook in krabi trouwens! In ao nang. Wie weet tot daar, app maar!

  • 02 Januari 2016 - 10:34

    Lonneke:

    Happy new Year x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 40379

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 31 Januari 2018

Sri Lanka en de Malediven!!

22 September 2017 - 14 Oktober 2017

Wandelingetje door het Annapurna Circuit

10 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Op naar de Big Five!!

19 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand

11 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Venezuela

Landen bezocht: