Onderweg... - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Onderweg... - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Onderweg...

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 December 2015 | Thailand, Sukhothai

Woensdag 23/12

Zo, om 7 uur was het weer tijd om op te staan... Uitkijken dat je niet op een dikke vette kakkerlak stapt en gaan... Tasje pakken, ontbijten, olifant die voorbij loopt even aaien... Normale woensdagochtend dus!

Na het ontbijt stappen we weer op en is het tijd om ook dit paradijsje weer te verlaten... Met boot en busjes rijden we naar de Erawan watervallen en ik HOU van watervallen! Deze is verdeeld over 7 verdiepingen, om de zoveel 100 meter is er een watervalletje met een zwemvijvertje. We klimmen met een klein groepje drie km op blote voetjes naar boven, waar de zevende verdieping is en waar ik onder andere met een zweetsnor, klotsende oksels en een waterval die van m'n rug loopt uiteindelijk aankom... Zwemmennnnnn!!! Al struikelend over de gladde rotsen onder en boven water gaan we het fantastisch heldere blauwe water in, WoW wat heerlijk toch weer en ik hoor Paolo Nutini weer zachtjes in m'n oren zingen... terwijl kleine rotvisjes in m'n benen en tenen bijten...

Maaarrrrr.... 3 km naar boven lopen betekent ook weer 3 km naar beneden lopen. Met flinke pas betreden we de paden der natuur en dat terwijl het rond de 30 graden is en de zon volop schijnt! Ik kan wel weer een duik gebruiken! Als we terug zijn heb we wel weer een lunch verdient! Na de lunch stappen we weer in de busjes en rijden naar een treinstation, waar we op de trein stappen en een half uurtje meerijden op de Birma lijn om de 'hotspots van de route' te bekijken. Als we na een half uur uit de trein stappen vraag ik me af wat nou eigenlijk de hotspots waren, want ik vond het niet zo bijzonder... Maar goed... Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig weet van die geschiedenis. Na dat geweldige stuk treinreis gaan we met de busjes richting de alom bekende brug over de River Kwai, waar we ook even free time hebben. Ik kan je wel zeggen dat ik vandaag even klaar ben met dat gehopp-on hopp-off en dat ik gewoon naar m'n hotel wil! Gelukkig gaan we snel weer verder, nu eindelijk richting hotel waar we weer maar 1 nachtje blijven. Jammerrrr want het is een spa en wellnessresort

  • 25 December 2015 - 09:09

    Nathalie :

    Op mijn normale woensdag ochtend kom ik toch echt geen olifant tegen.....

    Ziet er geweldig uit!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 40456

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 31 Januari 2018

Sri Lanka en de Malediven!!

22 September 2017 - 14 Oktober 2017

Wandelingetje door het Annapurna Circuit

10 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Op naar de Big Five!!

19 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand

11 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Venezuela

Landen bezocht: