Er is een tijd van komen... En een tijd van gaan - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Er is een tijd van komen... En een tijd van gaan - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Er is een tijd van komen... En een tijd van gaan

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Januari 2016 | Thailand, Krabi

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan...

Gister heb ik mezelf voor de afsluiting van deze reis getrakteerd op 2 duiken bij de PhiPhi eilanden. Door een flinke boot met zo'n 50 passagiers, werden we in Krabi opgehaald. Het was ongeveer 2 uur varen. Ik dook samen met Sonia, een meisje uit Zwitserland en aangezien mijn laatste duik een jaar is gelden had ik voor mezelf ook nog een instructeur erbij geregeld. De instructeur kwam plots aan met een theorietoets... OH OOOOOH!! Daar had ik niet op gerekend! Ze zei dat het was om te kijken wat m'n duik kennis was... Ik maakte de toets geeneens superslecht! We maakten eerst een stop op PhiPhi. Wát een vreselijk toeristisch eiland is dat! Honderden mensen krioelen door elkaar heen, tientallen mannetjes die de mooiste excursies aanbieden en ontelbare souveniswinkeltjes.... Écht vreselijk! Sonia en ik 'duiken' een cafeetje in, lurken uit een verse kokosnoot en maken zo ons uurtje aan wal vol... We stappen weer op de boot en maken ons gereed voor de eerste duik. Ook tijdens het aansluiten en het controleren van al m'n duikgerij ben ik weer blij dat ik om een instructrice heb gevraagd! Ze helpt me waar nodig en dan is het moment daar... De eerste duik bij mosquito island!
Alsof we in een groot aquarium zijn aanbeland kijk ik m'n ogen uit! Mooie visjes, mooi koraal, en dan is tie daar.... Een groene schildpad van zo'n halve meter groot zwemt op z'n gemak voorlangs...WOW!!! Hóe bijzonder! Op hoop van zegen probeer ik foto's te maken met m'n Gopro wannabe...
We laten de schildpad rustig z'n ding doen en vervolgen onze zee.
De eerste duik duurt zo'n 40 minuten op een metertje of 10 diep...
We klimmen weer aan boord en lunchen heerlijke massaman. Na de lunch en nog wat vrije tijd duik nummer twee. M'n instructrice is alleen aan boord door d'r rug gegaan dus ik krijg een andere instructeur en een andere buddy. We duiken nu met z'n vieren, ook prima! De tweede duik is weer als in een aquarium... Mooie visjes, mooi koraal, geen turtle, maar wel oa nemo, de lionfish en een pufferfish... We duiken nu 42 minuten op een diepte van dik 11 meter. Na de duik klimmen we aan boord en varen we op het gemak terug richting Krabi. Oja, klein detail... Het zeewater is gewoon 30 graden!!!

Aangezien het onze laatste avond hier is, barbecuen we aan het strand. (Tippie) Wan heeft kilo's vis gehaald! Dorade, krabben, inktvis, slakken en garnalen. De slakken en inktvis vond ik niet te eten, maar de rest was goed te doen! We drinken wat cocktails en besluiten een afterparty bij (en in) het zwembad te houden.... Vond het personeel niet zo grappig... Ietwat beschonken vind ik m'n bedje... De volgende dag moeten we uitchecken en gaan we met de nachttrein weer naar Bangkok. Morgen daar nog 1 dagje doorbrengen en dan vliegen we zaterdag, op m'n vadertje z'n 65ste verjaardag weer terug naar het koude Nederland...
Lieve pap, maak er een mooi feestje van! Ik drink in het vliegtuig een biertje op je!

Die drie weken zijn weer voorbij gevlogen! Ik ben blij met de afsluiting aan zee! Eend bedenken wat het volgende reisdoel gaat worden.... Om nog even muzikaal af te sluiten:

Follow, follow the sun
and which way the wind blows
when this day is done.
Breathe, breathe in the air.
Set your intentions.
Dream with care.
Tomorrow is a new day for everyone,
Brand new moon, brand new sun.
So follow, follow the sun...

Xavier Rudd

  • 07 Januari 2016 - 06:43

    Monique:

    Wat een fantastische afsluiting van een geweldige reis!
    Goede vlucht en tot zondag op de verjaardag van je lieve nichtje xxxx

  • 07 Januari 2016 - 08:07

    Adrie:

    Wat een reis was dat!

  • 07 Januari 2016 - 08:44

    Nathalie:

    Wauw! Klinkt echt geweldig! Welkom thuis

  • 07 Januari 2016 - 15:04

    Arie En Tineke:

    Hoi Marieke,
    Een goede afsluiting als herinnering. Beter kan je niet hebben. Een goede reis en voor straks:welkom thuis!


  • 07 Januari 2016 - 20:21

    Tulay:

    Weleens een carrière als schrijfster overwogen?! Haha geweldige verslagen.Ik heb er echt van genoten. Het is voorbij gevlogen maar je hebt genoten, toch! Alvast een hele goede terugreis. Doe voorzichtig. Zie en hoor je snel weer. Dikke zoen van T & T xxxxx

  • 07 Januari 2016 - 22:36

    Aafje:

    mooi om te lezen Marpiekie!! Een hele goede terugreis!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 40245

Voorgaande reizen:

13 Januari 2018 - 31 Januari 2018

Sri Lanka en de Malediven!!

22 September 2017 - 14 Oktober 2017

Wandelingetje door het Annapurna Circuit

10 Februari 2017 - 04 Maart 2017

Op naar de Big Five!!

19 December 2015 - 09 Januari 2016

Thailand

11 Januari 2015 - 18 Februari 2015

Venezuela

Landen bezocht: