Rijden rijden rijden in een wagentje! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu Rijden rijden rijden in een wagentje! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Elswijk - WaarBenJij.nu

Rijden rijden rijden in een wagentje!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag 13/02
Eeeeeer zijn er twee jarig hoera, hoera! Dat kun je wel zien dat zijn ziiiiijjjjjj!!! Lief moedertje en lieve tAdrie: gefeliciteerd!!! Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad!

Vanmorgen ging de wekker weer om 6 uur. We hebben vandaag een lange reisdag met Tommy, onze truck om van Kaapstad naar Oranjerivier (vlakbij de Namibische grens, te rijden. De truck ziet er uit als een unimog, achterkant ingericht met een kluizenwand voor iedereen z’n backpack. Dan zijn er richting voorzijde 5 rijen met aan weerszijden twee busstoelen, in het midden voorin staat een grote vrieskist, maar daaromheen nog vier stoelen. Langs de stoelen zitten ramen die helemaal naar beneden kunnen. En voorin zitten ook nog twee grote ramen, die alleen niet naar beneden kunnen. De rit duurt vandaag zo’n 9 a 10 uur!! Rond lunchtijd wordt Tommy onder een boom neergeplant in the middle of nowhere! Uit Tommy komen een tafel en stoeltjes en onze gidsen Dee en Louis (een stelletje) zetten alles klaar voor een overheerlijke lunch: broodjes gezond! Na een hele lunch en nog wat stops om te rekken/ strekken, komen we aan bij onze camping bij oranjerivier, vlak onder de grens met Namibië! De camping ziet er goed verzorgt uit met een fantastisch barretje, volgehangen net allemaal souvenirs en verschillende plaatsen voor een kampvuur. Langs de oprijlaan van de camping staan Mango bomen die vol zitten met vruchten (waar we er een paar van geleend hebben). De camping ligt aan de oranjerivier, waar we morgen over gaan kanoen! Terwijl Wieteke en ik met wat anderen de camping verkennen, zorgen Dee en Louis voor het avondeten. Vanavond staat er spaghetti met een verse salade op het menu! Had ik al gezegd dat Louis zijn carrière is begonnen als kok?? Nou, Louis kan koken hoor, heerlijk! Na het eten doen we met een paar de afwas terwijl het kampvuur wordt aangestoken. Het eerste wild wordt gespot: boven ons in de boom zit een heuse Gray Spotted Eagle owl! Wie kent m niet! Hij oehoet er op los en blijkt zelfs nog met twee vrienden te zijn! Een foto is helaas niet gelukt...
Na een jacht op de uil, wat dus is mislukt, wordt een kampvuur aangestoken en zingen we al dansend oembaja liederen (geintje natuurlijk, er is helemaal geen kampvuur!
Wieteke en ik stappen al vroeg in onze zelf opgezette kingsize iglotentje en vallen al snel in een lichte coma